خرید در افت قیمت های شدید یکی از استراتژی های محبوب سرمایه گذاران و تریدرها مخصوصا در بورس می باشد. با توجه به تجربه ی پیشین از روند صعودی بیت کوین در 2017 و در نظر گرفتن این نکته که شرایط فعلی احتمالا یک روند صعودی جدید را نشان می دهد احتمالا این روش می تواند روش مطمین و کارامدی باشد.

خرید در افت شدید قیمت ارز دیجیتال

در بازارهای مالی، مخصوصا بازار کریپتوکارنسی ها قیمت تلاطم های شدیدی را تجربه می نماید. حتی اگر روند قوی و کاملا مشهود باشد حرکت قیمت به سمت هدف با نوساناتی همراه است. این نوسانات نقاط ورود خوبی برای سرمایه گذاران ایجاد می نماید.

در عمل این روش خرید بیت کوین به معنی خرید در زمانی می باشد که روند اصلی بازار مشخص است و قیمت حرکتی قابل توجه بر خلاف روند اصلی انجام داده است.

شاید این روش کاملا منطقی و ساده بنظر بیاید اما در شرایط بازار و زمانیکه حرکت قیمت خلاف روند کلی را شاهد هستیم معمولا یا به خاطر ترس بیشتر و یا طمع سود بالاتر وارد بازار نمی شویم.

با حرکت قیمت از حدود 9000 دلار به سوی 12000 دلار در حال حاظر بسیاری معتقدند که روند صعودی ای بر بازار حاکم شده است. در همین بین نیز بیت کوین بارها برخلاف روند صعودی بیت کوین، افت های قیمتی قابل توجهی از خود نشان داده است. در برخی از این افت های قیمتی حتی شاهد نوسان قیمت تا 15% در عرض تنها چند ساعت بوده ایم.

هرچند که با مشاهده ی افت قیمت از 12.000 دلار به زیر 10.500 دلار (ناحیه ی حمایت برای قیمت) در عرض چندین دقیقه تصمیم به ورود به پوزیشن و غلبه بر ترس ذهنی تریدر کاری سخت و نیازمند تجربه می باشد اما همانطور که کریس دان آنالیزور معروف می گوید، همین امر می تواند تفاوت میان معامله گر موفق و دیگر افراد را مشخص نماید.

در روند صعودی قدرتمند بیت کوین در 2017 نیز نمونه های چنین فرصت هایی کم نبوده است و در رشد 4 هفته ای قیمت از 6000 به 20.000 دلار بارها فرصت های ورود خوبی با کمک این استراتژی بدست آمده است. در اواسط نوامبر قیمت از 8000 دلار به زیر 6000 دلار ریزش کرد که تنها در عرض چند روز قیمت مجددا از 8000 دلار عبور کرد. همچنین در اوایل دسامبر نیز قیمت از 16000 دلار به حدود 13000 دلار ریزش کرد. ورود در کف قیمتی این شرایط و پر شدن هر کدام ازین دره های قیمتی بیش از 30% سود برای معامله گر به همراه داشت (هرچند چنین کاری بسیار سخت می باشد و درصد ها تنها برای ایجاد ذهنیت از ماکزیمم سودسازی استراتژی بیت کوین در این دوران آورده شده است).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.